Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
8 tipů pro efektivní copywriting
Copywriting dokáže váš web ve vyhledávání posunout o mnoho příček dopředu, snížit náklady na přímou propagaci a přilákat k vám více zákazníků. Ale stejně tak se může stát černou dírou, jejíž přínos bude ve výsledku nulový. Jak vytvářet co nejlepší texty na web a propojit je s marketingem?
1. Začněte SEO analýzou
Prvním krokem pro úspěšný copywriting není psaní, ale analýza. Aby měl copywriting vůbec smysl, je třeba přesně vědět, co má copywriter psát. Některá slova lidé na internetu vyhledávají více než jiná, což je třeba při vytváření textů zohlednit. K tomu slouží SEO analýza.
Zkušení copywriteři zpravidla provádí SEO analýzu sami, takže není potřeba tuto věc řešit. Méně zkušení ji provádí spíše výjimečně a většinou pouze píší na zadaná témata. Při špatném řízení tak mohou vytvořit množství textu s malým užitkem pro web.
2. Zvolte správného copywritera
Jiný copywriter je potřeba pro webový magazín, jiný pro firemní prezentaci. Zatímco pro magazín je potřeba člověk, který bude téměř výhradně tvořit texty, u firemní prezentace má copywriter mnohem více úkolů.
Někdy se v tomto směru rozlišují dva typy copywriterů podle zaměření na kvalitu či na kvantitu. Copywriter zaměřený na kvalitu je nákladnější, ale výsledky jeho práce můžete bez obav komukoli prezentovat, propojit s marketingem, IT, PR či dalšími odděleními. Kvantitativní copywriter je levnější a jeho tvorba bude nejvíce vyhovovat online periodiku.
3. Texty volte na míru cílové skupině
Bývala období, kdy se některé weby snažily za každou cenu protlačit na přední místa vyhledávačů. Nechávaly tak od copywriterů tvořit texty skládající se téměř výhradně z klíčových slov. Jak se ale postupem času ukázalo, tato technika nové zákazníky nepřinesla, naopak.
Aktuálním trendem je tvořit texty na míru cílové skupině s tím, že se klíčová slova pečlivě vybírají dopředu. Zvolí se téma díla a několik termínů. Úkolem copywritera je následně vytvořit text s ohledem na váš záměr a cílovou skupinu, vaše zákazníky.
4. Zaplňte prázdná místa
Všimněte si, že u webů na prvních příčkách vyhledávání nikdy nenaleznete stránku, na které by nebyl obsah. Ať už máte jakékoli stránky, všechny jejich části by měly mít alespoň jednoduchý text. To platí i u eshopů, ve kterých by neměl chybět například popis kategorií nebo alespoň popis produktů.
Takto například vypadá náhled kategorie produktů na Mall.cz. Všimněte si, že každý produkt zobrazuje úvod svého popisu se zvýrazněnými klíčovými slovy (AV přijímač, soustava reproduktorů, domácí kino).
5. Požadujte unikátní obsah
Kopírování či přejímání obsahu z jiných webů nemá vyjma agregátorů smysl. V hodnocení webu to nepomůže, vyhledávače duplicitní texty penalizují. Proto by měla mít každá stránka vašeho webu svůj unikátní obsah. Eshopy nabízející více podobných produktů toto většinou řeší alespoň částečnými změnami v popiscích jednotlivých variant.
6. Zpracujte informace pro vyhledávače
Každá stránka na vašem webu by měla mít své unikátní informace pro vyhledávače vytvořené programátorem či copywriterem. Bohužel se mezi českými programátory v tomto směru rozmohl nešvar. V boji o co nejnižší cenu často zapomínají vytvořit důležité součásti SEO či neoptimalizují podstránky webu. Výsledek se projeví záhy v podobě nízké návštěvnosti a naprosto enormní ceně za přímou propagaci. Zkušený copywriter dokáže tyto informace dodatečně vytvořit.
7. Budujte blog
Blog je důležitou součástí obsahového marketingu. Pokud má zajímavý a pravidelně vytvářený obsah, dokáže přitáhnout čtenáře. Propojením s dalšími kanály jako je Facebook či Twitter můžete získat mnoho fanoušků. Největší účinky má blog u stránek, které se příliš neaktualizují. Jinými slovy, pokud máte vystavenou stálou nabídku zboží či služeb, blog pro vás bude mít vyšší přínos, než pro eshop, který každý den obměňuje zboží.
8. Udržujte maximální relevanci obsahu, SEO a reklamy
Nejúspěšnější weby nejsou ty, které mají na svých stránkách nejvíce textu. Jsou to ty, které dokážou nejlépe zkombinovat trendy, avizovaný obsah, skutečný obsah a reklamu. Je-li v souladu to, co Váš web prezentuje vyhledávačům, jeho skutečný obsah a reklama, pak máte otevřené dveře k vysoké návštěvnosti s relativně nízkými náklady.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.